Počet zobrazení stránky

středa 9. února 2011

První dojmy z Granady :-)

Už jsem v Granadě třetí den, tak bych měla napsat nějaké zážitky a dojmy, o které mě žádáte J Dorazila jsem v pondělí v osm večer na estanción de autobuses (pro HaničkuJ) do Granady. Tam už na mě čekala Markétka, která mě zavedla na místo, které bude několik následujích měsíců mým domovem J
Cesta autobesem byla krásná, pozorovala jsem krajinu, nad kterou zapadalo slunce a na vrcholcích hor se začal objevovat první sníh. Seděla jsme celoucestu sama, tak jsme se mohla dostatečně rozvalit a užívat si to J Když mě pozorování přestalo bavit, schrupla jsme si a pak pustila Slunce, seno…něco typicky českého, aby se mi nestýskalo ;-) Také se dala pozorovat obrazovka, na které společnost ALSA pouštěla svoje reklamy, filmy a mezitím ukazovala, jak naše tří a půl hodinová cesta ubíhá. Autobus byl kupodivu čistý a měl i bezpečnostní pásy (já jsem byla ale asi jediný cestující v téměř zaplněném autobuse, který se připoutal J)

Cesta z autobusáku měla být krátká, ale mě teda dala zabrat pořádně! Při vyndávání kufru z auta ještě v Murcii jsme totiž přišla o jedno kolečko na kufru…Takže táhnout tak těžký kufr, mít na sobě zimní bundu, na zádech krosnu, přes rameno kabelu…No síla J Markétka mi teda statečně pomáhala, ale i tak jsme dorazila na pokoj úplně mokrá J
Seznámila jsem se s mými spolubydlícími (Španělka Sandra, jejíž rodiče byt vlastní a Polka Kasia, po které budu mít pokoj). Kasia je moc milá a mluví perfektně španělsky (stejně jako Markéta, takže jsem tu trochu looser J a Sandra je na Španělku taková tichá a zakřiknutá…Uvidíme ;-)
Markét si mě tady začla rozmazlovat (jak říká Monouš, čím jiným než jídlem a chlastem J), takže jsem ochutanala třeba Sidru (něco mezi šáněm a moštem).
Druhý den jsem se podívala po městě, které je značně kopcovité, ještě, že jsem zvyklá z Liberce J)Moje domovská fakuta (Facultad de Filosofía y Letras) je zrovna na tom nejvyšším kopci J A oproti kampusu Espinargo (v Murcii) je náš Campus Cartuja teda jen chudší a ošklivější bráška J Naštěstí je všechno lepší než domovská budova S v Liberci… (Zasvěcení vědí, že?:-)
Ve městě se zrovna buduje nějaká tramvaj či nadzemní metro, jak oni tomu prý říkají, takže je všude spousta hluku a prachu. Ještě, že bydlíme v klidnější čtvrti. Zrovna tu byl i smog, takže ani nebyla vidět Sierrra NevadaL Jinak je ale město pěkné J


Zítra se chystáme trochu víc turistit, navštívit katedrálu, hrobku katolických králů apod. J A taky ochutnávat další místní speciality J Máme zálusk na piononos J
A co se mi líbí hodně, je že tu můžu pít vodu z kohoutku- výborná voda ze Sierra Nevady J
Jo a rádoby vtipná poznámka na závěr- je nutné dávat pozor kam šlapete….psí exkrementy jsou všude…někdy i rozšlapané po celém chodníku…Ale já mám na to asi nějakou speciální schopnostJ Ačkoliv se stále kochám a pod nohy moc nekoukám (znáte mě- každá kaluž je moje J tak tady se vždycky jak zázrekem těsně vyhnu J)

3 komentáře:

  1. Divila bych se, kdyby nějaká katedra ve světě trumfla naše eSko :) Budeš šlapat po městě pěšky, až ti začne škola? :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jupi, dalsi lekce ;) supr!!! dekuju, Gabi, ze na me myslis ;)) a hezky si to tam uzivej!Sidra zní podobne jako nas anglicky "cider", coz je teda neco mezi pivem a sanem, ale asi to bude podobne ;))

    OdpovědětVymazat