Počet zobrazení stránky

čtvrtek 10. února 2011

Albaicín a Sacromonte

Tak dneska se ze mě a Markétky staly pořádný turistky, vyrazily jsme s mapou a foťákem kolem 10h a vrátily se až v 8 večer :-) Nožičky nás bolí, ale výlet stál za to:-)
Cílem našeho výletu se stala stará část Granady s typickými bílými domky Albaicín a následně také cikánská jeskynní čtvrť Sacromonte. Tyto čtvrti jsou místem, kde se střetává křesťanská, maorská i židovská kultura, ale také jsou domovem Flamenca.

Počasí nám přálo, na sluníčku bylo příjemných 23 stupínků a já konečně začala poznávat tu pravou tvář Andalusie :-) Granada je velkoměsto vcelku jako každé jiné, ale tady na vás dýchne úplně jiná atmosféra.
Jinak klidnými ulicemi se rozléhá zpěv místních gitanos a vy se jen kocháte nádhernými výhledy na Alhambru a Sierra Nevadu. Nad městem pořád visí smogový opar, takže výhled není bez chybičky, ale i tak to byl zážitek.
Granada s Alhambrou za zády

Přidat popisek





v dáli Sierra Nevada

venčení talismanů :-)
No a závěr ještě jedna vtipná,ale bolavá poznámka. Moje speciální schopnost vyhýbat se lejnům je sice obdivuhodná, ale bohužel se nevztahuje na patníky bránící vjezdu aut do na chodník...Ty jsou zrovna v tak hloupé výšce, že mě jeden zasáhl plnou parou do intimních míst, když jsme se kochala výlohou s jídlem...Jak jinak :-) Stávají se takové věci i někomu jinému než mě? :-)

3 komentáře:

  1. Gabuš, fotky super. Docela lituji, že jsem ještě ve Španělsku nikdy nebyla. A ta s tebou a Sierrou Nevadou v pozadí je skoro dokonalá, nebýt toho, že jsi tak hloupě uřízlá :)))

    OdpovědětVymazat
  2. Tahle smes je v Granade tim unikatnim (nikde jinde v Andalucii to clovek neciti stejnou silou) a to je duvod, proc je to mesto, kde opravdu stoji za to prozit aspon kousek zivota!

    OdpovědětVymazat
  3. Díky, Moni :-) A ještě není všem dnům konec, můžeš to ještě napravit ;-)
    Terko, hezky si to vystihla! :-)Jsem ráda, že jsem tu.

    OdpovědětVymazat