Počet zobrazení stránky

úterý 24. května 2011

První zkouška

Taaak, 8 kreditů doma a první zkouška za mnou :-)

Pravda je, že už mám za sebou i jeden exámen parcial (dílčí zkoušku) z předmětu "Nové technologie aplikované na vzdělávání" dokonce s překvapivě dobrým výsledkem :-) Vyučující tohohle předmětu je vážně hrozně milý a kromě španělských národkářek jsme tam s Jančou jen dvě cizinky- dvě Češky :-) Pak profesor se na nás (blondýnky) vždycky usmívá a před zkouškou nám řekl, ať se s ní moc nestresujeme, že tomu stejně nebudeme rozumnět :-D Tak jsme si řekly, chudák, on si asi myslí, že mu na přednáškách nic nerozumíme, ale že na ně chodíme jen proto, aby on se měl na koho usmívat a my zase mohly žasnout nad tím, jak se za tu hodinu nadře a kolikrát si stihne utřít opocené čelo :-)
Zkouška byla nakonec (překvapivě) celkem těžká. 35 testových otázek, ale šílené slovíčkaření...Ovšem, když se nad tím člověk zamyslel, dalo se selským rozumem něco odvodit :-) Na takovýto styl myšlení, ale asi Španělky (bohužel budoucí učitelky na prvním stupni...) nejsou moc zvyklé a tak to nakonec dopadlo tak, že já jsem měla ze všem téměř 100 lidí, druhý nejlepší test... A to i přesto, že jsem jaksi zapomněla, že se za nesprávnou odpověď se strhávají body a  poctivě zaškrtala všechny odpovědi stylem A mám nejmíň, tak tam nějaké přidáme :-D

Další křest ohněm mě čekal dnes v podobě ústní zkoušky z angličtiny...Kdo zná jakým stylem, já tady mluvím anglicky s hlavou plnou španěštiny, chápe. Za prvé anglicky nemluvím. Za druhé, kdy už není zbytí mluvím jazykem, který už pro mě někdo pojmenoval: " SPANGLISH" :-) Způsob jakým mixuju oba jazyky je neuvěřitelný a nepředstavitelný, dokud s tím nemáte zkušenost. V Maroku nebylo zbytí. Francouzky neumím a španělsky ne všichni rozumí...Tak jsem začala tahat na povrch anglická slovíčka...dřina jak blázen. Věty, které jsme vyslovila se nedají ani napsat (navíc jich bylo tolik, že si je ani nepamatuju:-) Kdyby si někdo vzpomněl na nějakou perličku, může doplnit. Snad jako ukázka postačí moje věta pronesená dnes těsně před zkouškou. Jedna moje španělská spolužačka se mě ptala, jestli jsem se připravovala, načež jsem jí s klidem odvětila: " Yeaah a bit sí" :-). Ani mi na to nepřišlo nic divného, dokud se okolí nezačlo smát.
A takhle to já mám, moje směska mi přijde tak přirozená, že až reakce okolí mi naznačí, že mluvím svým vlastním jazykem :-)
Zkouška měla být z přednášek, gramatiky, filmů, které jsme viděli a zbytku materiálů :-) Už pozdrav jsem zvorala :-) Španělské "HOLA" mi pak profesor hbitě opravil na "HALLO" a začal chrlit otázky...Nejprve se mě ptal na infant education- o tom kdybych nebyla schopná něco říct, byla bych už asi dobrej tragéd. Pak ale vytasil téma, o kterém jsme v životě neslyšela...tak jsem se "velkoryse" přiznala, že na týhle přednášce jsem asi nebyla...Tak na mě vytáhnul nějaký cvičení z prácticas...Který jsem bohužel jaksi taky nikdy neviděla...Tak jsme nahodila hloupej úsměv alá  blondýna a opět se přiznala...Pak se mě pak učitel už raději zeptal, jaké filmy jsme v hodině shlédla, asi se už nechtěl zdržovat probírám toho, co jsem neviděla, neslyšela, neznám :-) Přiznala jsem tři filmy ze 4, ve skutečnosti viděla jen dva. Začal se ptát na ten jedinej, kterej jsem viděla jen z rychlíku, tak jsem se mu snažila vysvětlit, že ten se mi zrovna nelíbil. Pak učitel rezignoval a zeptal se na postavu Tonyho Blaira ve filmu QUEEN a já se konečně mohla rozpovídat. Potom chtěl slyšet něco o "nejtou", což jsme si nechala zopakovat třikrát než mi došlo, že myslí NATO :-D
Dále jsem si musela nachat vyhláskovat i phrasal verb, protože španělská angličtina je jaksi dosti specifická :-D
No, převést větu z aktivu do pasivu jsem zvládla kupodivu bez problémů  a pak už si jen poslechla, že mi pak profesor milosrdně dal 7 (maximum je 8, udělat předmět lze i za 5).
Tak jsem si spokojeně odkráčela. Přemítala, kolik předmětů jsem musela splnit na národce, abych získala 8 kreditů ( tak 5 bych řekla :-) a bylo mi fajn :-)
Stejně to byla komedie...:-D

3 komentáře:

  1. Výborně. Až se vzmátořím z nemocí (doufám, že to bude do konce roku), otevřu si na tvou počet lahev vodky /preferuješ modrou, nebo zelenou/. :)

    OdpovědětVymazat
  2. hezky! no uprimne mas nesmirny obdiv za mix spanelstiny s anglictinou a ze to vubec zvladnes, ja kdyz sem mela tu cest tady chvili neco zblebnout spanelsky tak to bylo desny!:D Zajimavy mix temat na zkousku od detske vychovy, pres filmy az k NATU :D

    OdpovědětVymazat
  3. Moni, jaký je v tom probůh rozdíl? :-)
    Hani, děkuju. Je to fakt peklo, pro Španěly je to tady všechno mnohem jednodušší,oni míchají jen dva jazyky, já tři... ale co nám zbývá...musíme bojovat ;-) no a navíc tu angličtinu budu od září učit, viď :-)

    OdpovědětVymazat