Počet zobrazení stránky

středa 9. března 2011

Škola

Dnes jsem úspěšně matriculovala na Universidad de Granada, Facultad de Filosofía y Letras, Titulación Filología Hispánica, tak je čas napsat něco o tom, jak to tady vypadá se školou :-)
Místní univerzita je oproti mé domácí obrovská- studuje na ní cca 80 000 studentů a říká se, že je uznávaná v rámci Španělska i Evropy ( Založena 1531). Pyšní se hned několika zajímavostmi:
1.) Studuje na ní nejvíce zahraničních studentů z celé Evropy (cca 10 000). Univerzita se účastní více než 800 mezinárodních výměnných programů po celém světe.
2.) Možná je to jediná univerzita rozkládající se na dvou kontinentech. Z celkem 7 kampusů (univerzitních center) se jich 5 nachází přímo v Granadě, ale další 2 v Ceutě a Melille (města patřící Španělsku, ale ležící na africkém kontinentě)
3.) Pro Granadu jako město je univerzita velmi důležitá. Z 270 000 obyvatel je 70 000 studentů a říká se, že každý 4. občan Granady je s univerzitou nějak propojen :-)
4.) Jedinečný položení Granady- 30 min na lyžovačku do Sierra Nevady nebo 40 min k moři, činí tohle město pro studenty velmi atraktivním :-) Samotné město je pak unikátním propojením arabské, křesťanské a židovské kultury, historicky posledním útočištěm islámu v západní Evropě a místo odpočinku katolických králů Isabely Kastilské a Ferdinanda Aragonského, jež v roce 1492 dokončili reconquistu a sjednotili Španělsko.

Konec vychvalování, přejdeme k praxi :-)

Na první pohled  poznáte, že škola je opravdu zvyklá na příval zahraničních studentů. Zrovna na fildě jich je snad nejvíc (každý druhý tady studuje jazyky, že :-). Nikdo se nad tím rozhodně nepozastavuje, vše platí stejně pro vás jako pro španělské studenty. Takhle to u nás rozhodně nefunguje :-)
Mně začínal semestr 21.2., týden před tím byly různé informační schůzky a zábavné i poznávací akce pro zahraniční studenty. Od začátku školy pak chodíte obhlížet předměty a vybíráte si pro vás ty nejschůdnější a nejzajímavější. Jasně, že předměty si vybíráte (několikrát!) už v ČR, ale tady zjistíte, že to jsou předměty celoroční, nebo se učí jen v zimním semestru a nebo třeba jen v Africe :-)) Takže se mění, mění a mění :-) V podstatě si můžete vybrat jakýkoliv předmět z celé univerzity. Alespoň 2 předměty by ale měly být z Vaší domovské fakulty na které se později budete matrikulovat :-) Takže u mě to vypadalo tak, že jsem první dva týdny trávila ve škole celé dny, abych omrkla co nejvíc předmětů. Nakonec to dopadlo takhle:
1.) El espaňol de América (specifika španělštiny v Latinské Americe)
2.) Las Hablas Andaluzas ( dialekt Andalusie)
3.) El Espaňol Hablado (zkoumání nahrávek autentických rozhovorů- specifika mluvené španělštiny)
4.) Nuevas Tecnologías Aplicadas a la Educación (využití nových technologií ve výuce)
5.) Comunicación Oral y Escrita en Lengua Inglesa (angličtina :-)

Poslední dva předměty jsou na pedagogické fakultě, první dva jsou podobné, proto jsem si mezi nimi chtěla vybrat pouze jeden- po výsledcích rozřazovacího testu do kurzu španělštiny. Kurz španělštiny je braný taky jako předmět, máte za něj 6 kreditů (jako za většinu předmětů). Po rozřazovacím testu vám sdělí úroveň, podle které si vyberete rozvrh a kurz zaplatíte. Úrovní je celkem 8, do 5. úrovně (odpovídá B1) se za kurz platí 120 eur, od 6. úrovně výš 340. Normální cena kurzu je 450 eur. Já jsem s překvapením zjistila, že jsem se nějakou administrativní chybou (nevím jak jinak si to odůvodnit :-) dostala do úrovně nejvyšší, osmé (C1) a mám z toho trochu strach. No, uvidíme, level můžu ještě během 14-18.3. změnit, tak toho velmi pravděpodobně využiju :-)
Jinak jsme dostala na výběr jen ze dvou možností rozvrhu a rozhodla se pro 3x týdně dvě hodiny (přijde mi schůdnější než 2x týdně 3 hodiny v kuse). Sice to znamená, že nakonec musím vyřadit z mých předmětů č. 3. (což byl mimochodem první předmět u kterého jsem si řekla, že ten bych vážně chtěla studovat :-)) (člověk míní, život mění ;-) a také přijdu o volný pátek...ale když už za to zaplatím tolik peněz nechci riskovat to, že půlku z kurzu nebudu schopná únavou ani vnímat...:-(
Termín pro matrículu (zapsání předmětů) je 1.-11.3, ale od 14. do 18. 3 je ještě možné provádět změny.
Co mě ještě překvapilo, je že tady tu školu berou všichni celkem vážně :-) Jak profesoři, kteří chodí načas, tak studenti už od začátku semestru pracující v knihovně, aktivně pokládající dotazy nebo nabízající se jako dobrovolnící na cvičení pro příští hodinu :-)
moc Gábinek :-))
Taky tu jsou lehce úchylní na fotografie- potřebují je na všechno- matrículu, kartičku do knihovny, průkaz studenta, kartičku na sporty (celkově tu můžete mít spoustu karet :-) a také na každý předmět se odevzdává tzv. "ficha"- což je něco jako index, jen zvlášť na každý předmět (samozřejmě obsahuje fotografii :-) Naštěstí jim stačí kopie, takže jsem si nechala udělat tu věc vlevo :-)


ficha
Originální fotku mám jen na průkazu studenta UGR (Universidad de Granada)- ale ořezanou tak, že tam skoro nemám ani celý obličej natož vlasy :-))




průkaz studenta

Aby se mi v tý škole líbilo, koupila jsem si alespoň pěkný sešity :-))

Jo, ještě jsem chtěla zmínit, že tu je trochu jiný systém-každý předmět se učí 2-3 týdně. Vždy ve stejný čas PO+ST nebo ÚT+ČT, navíc mají některé předměty páteční praktika.  První blok tu začíná v 8:30 (tam by chodili jen blázni :-)), poslední v 18:30, ve škole ale můžete být klidně do půl desáté...Bloky na sebe navazují bez přestávky, trvají vždy 90 min. Od 14:30 do 15:30 je pak pauza na oběd, takže si jistě dokážete představit tu frontu v menze :-) Někdy jí vyfotím.
můj rozvrh
Jinak v menze nabízí vždy jedno denní menu za 3 eura (když si chcete vzít jídlo sebou tak 3,50) a menu obsahuje- v podstatě dvě jídla (primero plato y segundo plato) s tím, že první si můžete přidat :-), dále pečivo, dezert (ovoce) a pití (voda, pivo, víno :-). Prostě se nají i chlapci :-)) Vegetariánské menu dělají taky- pouze ve variantě sebou. Ještě jsem ho nezkoušela, protože se musí objednat dopředu přes internet a já až do dneška (matrículy) neměla pin pro osobní přístup.
Víc už mě to ke škole fakt nenapadá, ale případné dotazy, ráda zodpovím :-))

2 komentáře:

  1. Wow! C1 spanelstina, jsi dobra! ;)) to by mela jedna stara morousovita blondyna urcite nejaky vtipny kecy!:D gratuluju samozrejme..vypada to dobre, tak hezky studuj, budes chytraaa! :))

    OdpovědětVymazat
  2. No Hani, děkuju, nemyslím si, že bych měla úroveň C1, ale rozhodně se s tím chci poprat :-D Z Aj taky nemám C1 a pořád ji studuju :-D Sice nevim, jak to dělám, ale hodlám v tom pokračovat :-D
    Každopádně jsem teď nedávno koukala na nějaký fotky z gymplu a ta ženská tam furt straší...a vypadá pořád stejně!!!

    OdpovědětVymazat